Praktijkinformatie

Huisartsenpraktijk Reinds & Hogewind

Spreekuren

Mocht u overwegen een afspraak te maken bij de huisarts kijk dan ook eens op thuisarts.nl. Hier is veel nuttige informatie en advies te vinden over veel voorkomende gezondheidsproblemen en klachten.

Spreekuren

Wij willen u vragen altijd eerst telefonisch een afspraak te maken voordat u langs komt. Er is geen inloopspreekuur en om teleurstellingen te voorkomen vragen wij u om niet zonder een afspraak langs te komen.
.
De assistente zal naar de aard van uw klachten vragen zodat zij, samen met u, kan bepalen of er haast bij de afspraak is of dat er bijvoorbeeld meer tijd voor u ingepland dient te worden. De assistente heeft ook een beroepsgeheim.
.
Komt u terug met een eerder besproken klacht of probleem dan heeft het de voorkeur een afspraak te maken met dezelfde huisarts
.
Kijk ook eens op thuisarts.nl. Hier vindt u veel goede informatie en uitleg over veel voorkomende aandoeningen en klachten.

Telefonische afspraak

U belt naar de praktijk en u vraagt om een telefonisch consult. De huisarts belt u dan op een afgesproken tijdstip terug.

Huisbezoek

Als u niet in staat bent om naar de praktijk te komen, omdat u te ziek bent of erg slecht ter been, kan de huisarts u thuis bezoeken. Het is dan prettig als u voor 10.00 belt om een visite aan te vragen zodat deze tijdig ingepland kan worden.

Spoedgevallen

Bij levensbedreigende situaties belt u 112
.
Bij spoedeisende klachten kunt u van 8.00-17.00 de praktijk bellen op 020-6671151 en gebruik maken van keuze 1. Wij willen u vragen geen misbruik te maken van de spoedlijn, dit is zeer storend voor de huisarts en andere patiënten.
.
Buiten onze openingstijden kunt u bij spoedeisende klachten terecht bij de Huisartsenpost West Jan Tooropstraat 164 (naast SEH van het OLVG West (voorheen Sint Lucas Andreas) 1061 AE Amsterdam. U dient dan ook altijd eerst te bellen voor een afspraak: 088-0030600

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

Huisartsenpost West

Jan Tooropstraat 164, naast de SEH van het OLVG West
(voorheen Sint Lucas Andreas Ziekenhuis)
1061 AE Amsterdam
Tel: 088 0030600
.
ALTIJD EERST BELLEN

Huisartsenpraktijk Reinds & Hogewind

Praktische informatie

De praktijk is gevestigd op de begane grond. In de buurt onze huisartsenpraktijk bevindt zich o.a. een apotheek, een fysiotherapiepraktijk, een diëtiste, een verloskundige en een logopediepraktijk.

Inschrijven als nieuwe patiënt

Onze praktijk is open voor nieuwe patiënten uit postcode gebied 1068 en 1069.
.

Inschrijfformulier

U kunt zich inschrijven door het inschrijfformulier te downloaden en te printen. Vervolgens vragen wij u een afspraak te maken met onze assistente om met inschrijfformulier langs te komen. U dient dan ook een geldig legitimatie bewijs zoals paspoort of rijbewijs mee te nemen samen met uw verzekeringspas. Wij kunnen u alleen inschrijven als u een lopende Nederlandse verzekering heeft.
.

Kennis maken

De huisartsen vinden het prettig om een kennismakingsgesprek te hebben met nieuwe patiënten in de praktijk. Naast kennismaken kunnen we ook eventuele vragen over de medische gegevens bespreken. Zo’n gesprek kan pas plaatsvinden als de medische gegevens ontvangen zijn van de vorige huisarts.
.

Legitimatie

U bent verplicht uzelf eenmalig bij de huisartsenpraktijk te legitimeren. Dat kan met een geldig paspoort, Nederlands rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument.
.

Uitschrijven bij uw vorige huisarts

Geef aan uw vorige huisarts door dat u zich bij een nieuwe huisarts ingeschreven heeft. Vraagt u dan aan uw vorige huisarts om uw medische dossier op te sturen naar uw nieuwe huisarts.

Opleiding-/Stageplekken

Helaas hebben wij door een ruimte tekort momenteel geen mogelijkheid voor het bieden van een opleidings of stage plek voor bijvoorbeeld huisartsen in opleiding of co-assistenten. Mogelijk dat dit in de toekomst zal veranderen. In dat geval zal dat hier direct kenbaar worden gemaakt.

Herhaalmedicatie

Het aanvragen van recepten kan op verschillende manieren:

  • Via de receptenlijn (020-6671151 keuze 2). 24 uur/dag, 7 dagen/week
  • Via de website 24 uur/dag, 7 dagen per week
  • Inleveren van medicijnverpakking bij de balie

.
LET OP: De levertijd van medicijnen verschilt per apotheek.
.
Bestel uw herhaalmedicatie op tijd!
.

Uitslagen

Uitslagen kunt u telefonisch opvragen na 10.30.

Bereikbaarheid

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.30-10.30, 11.00-12.00 en van 14.00-16.00.
.
Wij maken gebruik van  de telefonische ondersteuning van PRAKTIJK.nl – HMCC. Dit zorgt ervoor dat wij U altijd medisch inhoudelijk te woord kunnen staan. Zelfs bij drukte.

Medewerkers

Karen Reinds (huisarts)

Rasjna Gahar (huisarts)

Joris Hogewind (huisarts)

Soumaya Elfazazi (verpleegkundige, POH diabetes en cardiovasculair risico management)

Marja Groenewoud (POH ouderen en praktijkmanagement)

Marga Noz (psycholoog, POH GGZ)

Bouchra (vast waarnemend assistente)

Miryam (assistente)

Femidah (assistente)

Mine (assistente)

Klachtenprocedure

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.
.
Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer: 088-0229190.
.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillen instantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
reisprik

Op reis? Kijk op Reisprik.nl

Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl

reisprik logo
Call Now Button
Translate »